Social

Viața este ca o înghețată. Savurați-o în fiecare zi înainte de a se topi.

Acesta a fost motoul după care s-a desfășurat o sesiune de lectură și un atelier creativ organizat la Biblioteca Județeană „Panait Istrati” împreună cu tinerii din cadrul Asociaţiei SOS Autism Brăila.

„Am citit povestea „Cea mai bună înghețată din lume” și ne-am amuzat de creativitatea protagonistei noastre, Delfina, care a inventat multe tipuri haioase de înghețată, precum „Măbrâsmînghețată”, adică o înghețată din mămăligă cu brânză și smântână. Ne-am întrecut apoi și noi în a găsi nume năstrușnice pentru înghețata preferată. Apoi am fost curioși să aflăm care este sortimentul preferat al fiecăruia și ce ingrediente folosim în rețetă. La finalul activității, după ce am realizat pe hârtie cele mai frumoase înghețate, am degustat puțină înghețată de vanilie, răcoroasă și delicioasă, pe care am asezonat-o cu voie bună”, a precizat Valentina Chiriac, șef birou.

Serviciile terapeutice, cum ar fi terapia comportamentală aplicată (ABA), terapia ocupațională și terapia vorbirii, pot fi utile în dezvoltarea abilităților de comunicare, interacțiune socială și gestionare a comportamentelor repetitive în cazul celor care au fost diagnosticați cu această afecțiune.

În cazul în care limbajul verbal este limitat sau absent, explorarea opțiunilor de comunicare alternativă, cum ar fi comunicarea prin pictograme sau dispozitive de comunicare asistată, poate îmbunătăți comunicarea.

Recomandări pentru părinți:

  • Facilitați interacțiunea socială prin organizarea de jocuri structurate și activități sociale. Implicarea în grupuri de joacă sau activități extrașcolare adaptate poate ajuta copiii să dezvolte abilități sociale.
  • Identificați și adaptați mediul la sensibilitățile senzoriale ale copilului. Păstrați o atmosferă calmă, oferiți opțiuni de retragere și evitați stimuli prea intensi.
  • Încurajați comunicarea deschisă în familie. Întrebați copilul despre sentimentele sale și asigurați-l că este în regulă să exprime ceea ce simte.
  • Lucrați împreună cu profesorii și personalul școlar pentru a asigura un mediu de învățare potrivit nevoilor copilului. Crearea unui plan de educație individualizat (IEP) poate sprijini procesul educațional.
  • Încurajați dezvoltarea abilităților de autonomie și auto-gestionare. Oferiți instrucțiuni clare și sprijin pentru a încuraja independența în activitățile zilnice.
  • Copiii cu autism pot avea dificultăți în gestionarea emoțiilor. Oferiți sprijin emoțional și ajutați-i să învețe strategii pentru a face față stresului și anxietății.

Articole similare

Back to top button