
Profesorii suplinitori cer reglementarea examenului de Titularizare
După cum se știe, examenul anual de Titularizare este unul „cu cântec” în sistemul de învățământ românesc, iar numeroși profesori susțin că acesta ar trebui regândit. În acest context, profesorii suplinitori calificați au semnat o petiție pe platforma Declic, prin care îi solicită ministrului Educației, Daniel David, soluții pentru reglementarea acestui examen.
Cadrele didactice semnatare critică obligația de a susține anual concursul de ocupare a posturilor vacante sau rezervate, în ciuda faptului că, an de an, obțin note peste 7 – punctaj care le-ar permite ocuparea unui post de titulari. „Considerăm că este necesară o reglementare clară și echitabilă a statutului nostru, care să ia în considerare experiența profesională acumulată și rezultatele obținute la examenele anterioare. Actuala procedură nu doar că generează instabilitate și incertitudine pentru suplinitorii calificați, dar afectează și continuitatea actului educațional, în detrimentul elevilor și al întregului sistem de învățământ”, se precizează în petiția profesorilor suplinitori.
Profesorii cer o dezbatere oficială
De asemenea, cadrele didactice au transmis un mesaj suplimentar: „Solicităm organizarea unei dezbateri oficiale cu reprezentanții Ministerului Educației, în cadrul căreia să fie analizată posibilitatea introducerii unor măsuri care să sprijine suplinitorii calificați cu note peste 7 și definitivat. Având în vedere importanța acestei probleme pentru cadrele didactice și pentru întregul sistem educațional, vă rugăm să ne oferiți oportunitatea de a participa la o dezbatere în care să expunem argumentele noastre și să identificăm soluții viabile împreună cu reprezentanții ministerului.”
Actualul ministru al Educației, Daniel David, a recunoscut recent că examenul de Titularizare, desfășurat anual, necesită îmbunătățiri: „Avem o procedură, o metodologie și o practică veche. Sigur că merită să fie analizate și am spus că, dacă putem să le îmbunătățim, o facem. Dar nici asta nu vreau să o facem cum crede cineva. Orice schimbare de acest fel ar trebui făcută altfel: care este un set de bune practici europene? Sigur că și acolo există variații, dar ne orientăm și astfel avem argumente că și la noi ar putea funcționa. În această logică aș vrea să fac o analiză, am primit și eu mesaje despre examene luate cu note mari, dar fără posibilitatea de a deveni titular în sistem”, a declarat ministrul.
Acesta a completat că „avem nevoie de o reformă și trebuie să regândim sistemul de titularizare astfel încât să păstrăm lucrurile bune care există până acum. Din discuțiile mele cu mulți profesori buni sau cu oameni din zona sindicatelor, reiese că sistemul de titularizare are și aspecte pozitive.”