
Cerc pedagogic la Școala Profesională Viziru
Zilele trecute, la Școala Profesională Viziru a avut loc activitatea cercului pedagogic nr. 3, destinat clasei pregătitoare, grupa C. Au participat cadre didactice din licee și școli gimnaziale din municipiul și județul Brăila, printre care Liceul Tehnologic „Anghel Saligny”, Liceul de Arte „Hariclea Darclée”, Colegiul Național Pedagogic „Dumitru Panaitescu-Perpessicius”, Colegiul Național „Ana Aslan” și școlile gimnaziale „Anton Pann”, „Mihu Dragomir”, „Nedelcu Chercea”, „Sf. Maria”, „Sf. Andrei” și „Vasile Alecsandri”, precum și unități de învățământ din Chiscani, Tichilești, Gropeni, Tufești, Unirea, Lanurile, Berteștii de Jos, Stăncuța, Însurăței, Bărăganu, Zăvoaia, Victoria, Dudești, Roșiori și Ciocile.
Tema principală a cercului pedagogic a fost dezvoltarea literației și a obiceiurilor de lectură prin implementarea Planului de dezvoltare a literației timpurii, cu accent pe activități de cunoaștere și studiere a patrimoniului cultural local printr-o abordare interdisciplinară. Responsabila de cerc, prof. înv. primar Camelia Chirchiboi, a prezentat metode de implementare a literației timpurii, utilizând atât textele incluse în proiect, cât și alte lucrări literare adecvate vârstei elevilor din clasa pregătitoare. De asemenea, a fost propusă o listă de lecturi potrivite pentru elevii din ciclul primar, menită să încurajeze obiceiul lecturii și dezvoltarea competențelor de înțelegere a textului.
În cadrul activităților dedicate patrimoniului local, profesorii Laura Fetic și Lavinia Panait au evidențiat elemente de geografie și istorie locală, obiceiuri și tradiții specifice comunei Viziru. Prezentarea a inclus imagini și fotografii vechi care atestă evenimente semnificative și aspecte ale vieții comunității din trecut. Cadrele didactice au subliniat importanța cunoașterii și păstrării acestor elemente de identitate culturală, integrând informațiile într-un mod accesibil pentru elevi.
Directorul școlii, prof. Steluța Neagu, a discutat despre conexiunile dintre elevi, cadre didactice și comunitate în raport cu patrimoniul local. A fost subliniată importanța implicării active a elevilor în activități culturale, prin care aceștia să descopere și să valorifice moștenirea culturală a zonei.
În cadrul programului, elevii din ciclul primar, membri ai grupului „Vizirenii”, au susținut momente artistice, interpretând melodii și dansuri populare din regiune. De asemenea, grupul de dansuri rrome, coordonat de prof. Isabela Cârstea, a impresionat prin costumele tradiționale și ritmurile vibrante ale dansurilor specifice.
Participanții la cercul pedagogic au avut ocazia să descopere obiecte valoroase păstrate în patrimoniul cultural al școlii. De asemenea, au desfășurat o activitate practică de încondeiere a ouălor, menită să reînvie și să păstreze tradițiile populare românești. Acest atelier a fost apreciat atât de cadrele didactice, cât și de elevi, fiind un exemplu de învățare prin practică.
În încheiere, inspectorul pentru învățământ primar, prof. Ecaterina Carmen Bonciu, a evidențiat importanța transmiterii tradițiilor populare și a păstrării identității culturale a poporului român. A subliniat necesitatea cultivării respectului față de trecut și a încurajat cadrele didactice să documenteze și să scrie despre evenimente, locuri și oameni care contribuie la moștenirea culturală a comunității.
Activitatea cercului pedagogic desfășurat la Școala Profesională Viziru s-a dovedit a fi un eveniment de succes, reunind profesori din diverse unități de învățământ și facilitând schimbul de idei și bune practici. Prin abordarea interdisciplinară a literației și a patrimoniului cultural local, participanții au avut ocazia să învețe noi metode de predare și să își îmbunătățească strategiile educaționale pentru a stimula interesul elevilor pentru lectură și tradiții.