
Drumul Expres Brăila–Focșani: contract de 4,29 miliarde lei semnat cu grupul UMB. Termenul de finalizare – 42 de luni
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat miercuri, 29 octombrie, semnarea oficială a contractului pentru Drumul Expres Brăila–Focșani, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban. Proiectul, unul dintre cele mai importante din estul țării, a fost atribuit Asocierii de constructori SA&PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, toate firme românești din portofoliul omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Contractul are o valoare totală de 4,29 miliarde lei (fără TVA) și un termen de realizare de 42 de luni, care include șase luni pentru proiectare și 36 pentru execuție.
Două mari contracte pentru infrastructura Moldovei
Evenimentul de semnare, organizat la sediul CNIR, a vizat două proiecte majore: Drumul Expres Brăila–Focșani și lotul 2B Grințieș–Pipirig din Autostrada Unirii (A8). Cele două investiții totalizează peste 10 miliarde de lei și vor fi realizate, de asemenea, de consorții conduse de companii din grupul UMB.
Potrivit comunicatului oficial al CNIR, lotul Grințieș–Pipirig, considerat cel mai dificil tronson al A8, are o valoare de 5,97 miliarde lei, iar lucrările vor fi executate de asocierea SA&PE Construct – Euro-Asfalt – Tehnostrade – Spedition UMB.
Declarațiile oficialilor: „Cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit într-un singur contract”
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța acestor proiecte pentru conectivitatea regională și dezvoltarea Moldovei:
„Drumul Expres Focșani–Brăila va asigura legătura dintre Podul peste Dunăre și Autostrada A7, integrând regiunea în coridoarele europene de transport. Chiar dacă la prima vedere pare un segment mai simplu, are și provocările sale – zona are o pânză freatică ridicată și porțiuni inundabile, ceea ce necesită soluții tehnice complexe”, a explicat Budescu.
Oficialul a mai precizat că pentru acest contract nu au fost depuse contestații, ceea ce permite începerea rapidă a lucrărilor, după finalizarea etapei de proiectare.
„Este un proiect în totalitate românesc. Toate companiile implicate sunt din România, ceea ce reprezintă o garanție a capacității industriei locale. Antreprenorul va lucra pe toți cei 73 de kilometri, urmând ca tronsonul să poată fi dat în trafic pe sectoare, pe măsură ce acestea sunt finalizate”, a adăugat directorul CNIR.
El a menționat și o noutate procedurală: spațiile de servicii de pe traseul drumului expres trebuie finalizate cu șase luni înainte de finalizarea lucrărilor principale, pentru a evita situațiile în care autostrăzile sunt inaugurate fără facilități pentru șoferi.
Un proiect strategic pentru sud-estul României
Drumul Expres Brăila–Focșani este o investiție cheie pentru conectarea Moldovei la rețeaua de drumuri de mare viteză. Acesta va lega Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din România post-1989, de Autostrada A7 „Moldova”, aflată în prezent în diferite stadii de execuție între Ploiești și Pașcani.
Prin acest drum, se va crea un coridor de transport rapid între Galați, Brăila, Focșani și nordul țării, cu impact direct asupra economiei regiunii și logisticii portuare de la Dunăre.
 


 
						


