Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a suferit modificări



Anul școlar a venit cu multe noutăți, iar unele dintre ele se referă și la evaluările naționale organizate la finalul anului școlar pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a. În primul rând, pentru elevii claselor a II-a s-a mărit timpul de rezolvare a subiectelor de la 30 la 45 de minute.

Decizia de a crește durata probei pentru Evaluarea Națională la clasa a II-a a fost „bazată pe armonizarea duratei testelor scrise, astfel încât toți elevii, inclusiv cei din mediul rural, să-și poată demonstra abilitățile de scris-citit-socotit fără presiunea timpului, într-o oră de curs, așa cum sunt obișnuiți”. În plus, pentru elevii de clasa a VI-a s-a introdus și proba la Limba maternă (acolo unde este cazul). În cadrul unui comunicat de presă remis cu acest prilej, se menționează că „elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se va asigura testul care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât și în limba română”.

De asemenea, o modificare care îi vizează pe toți elevii este că rezultatele acestora vor fi exprimate în punctaje, nu sub formă de coduri, cum era valabil până acum.

După cum se știe, „rezultatele individuale obținute la EN 2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative/ note și pot fi trecute în catalog”.