ING, folosită drept momeală de unii infractori cibernetici

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a făcut un alt anunț în care, de această dată, atrage atenţia legat de mesajele prin care se cere actualizarea datelor de cont şi semnalează mai multe tentative de fraudă care folosesc identitatea unei bănci.

Tentativele de fraudă care vizează clienții ING: ce trebuie să știi

Pe această cale, se precizează că ”scenariul prezentat în aceste mesaje este necesitatea de actualizare a datelor asociate contului ING, sub diverse pretexte urgente precum închiderea definitivă a contului”. Realitatea este cu totul alta, și anume linkurile transmise clienţilor băncii trimit către un site fals, care este constuit în așa fel încât să fie similar celui oficial al băncii, dar care este însă sub controlul infractorilor cibernetici şi toate datele care vor fi introduse acolo vor ajunge în posesia hackerilor.

Cum să te protejezi împotriva atacurilor de tip smishing

De aceea, experții în domeniu recomandă populaţiei ceva mai multă prudență și să nu apeleze numere de telefon primite prin astfel de mesaje, să nu intre pe linkurile primite prin intermediul mesajelor provenite de la surse necunoscute.

În plus, este chiar indicat să fie contactată banca prin metode alternative pentru a cere lămuriri. „Nu furnizaţi niciodată informaţii personale prin SMS şi fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să furnizaţi date de urgenţă”, se precizează în mesajul transmis pe această cale de reprezentanții DNSC.

În cazul în care un utilizator consideră că a fost victima unui atac de smishing, acesta va contacta de urgenţă banca, iar dacă au fost furnizate date de card sau date de autentificare la cont, va proceda la schimbarea urgentă a parolelor şi activarea autentificării în doi paşi (2FA). Incidentul se va raporta autorităţilor pe platforma PNRISC (https://pnrisc.dnsc.ro/) sau la numărul de urgenţă 1911.

Foto:
Monitorul de Brăila