La fel ca la lucrările de pe Calea Galați, și pe Șoseaua Baldovinești sunt probleme în derularea proiectului cu fonduri europene pe porțiuni unde nu se cunoaște exact traseul conductelor de gaze.
La acest moment, lucrările de pe șoseaua Baldovinești sunt la faza turnării asfaltului (foto) pe porțiunea de la Dedeman către strada Comuna din Paris. De asemenea, s-a asfaltat o parte din pod, a fost montată și o porțiune din balustrada nouă. „Mai sunt probleme cu unele conducte trase prin anii 1960 care nu există în documente, dar se va rezolva și această situație”, promite primarul Marian Viorel Dragomir. Dar cum nu el se ocupă de aceste aspecte, brăilenii trebuie să aștepte firma proiectantă să găsească ori să refacă, împreună cu cei de la gaze, hărțile care lipsesc.
Proiectul este “Modernizare transport electric Șoseaua Baldovinești“, cu finanțare prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”, Prioritatea de investiții 4.1 – “Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Valoarea totală a proiectului este de 64,9 milioane lei din care: 52,4 milioane lei contribuția din Fondul European de Dezvoltare Regională, 8 milioane lei din bugetul național și 4,5 milioane lei contribuție din bugetul local.
Pentru a se încadra în specificul finanțării, cei care au scris proiectul au trecut ca obiectivul specific ”reducerea emisiilor de carbon in municipiul Brăila prin investiții bazate pe Planul de mobilitate urbană al municipiului Brăila pe str. Apollo și Baldovinești”. Prin proiect, se dorește îmbunătățirea eficienței transportului public de călători și astfel se realizează o bandă dedicată, delimitată fizic de restul carosabilului, se reabilitează trotuarele și carosabilul. De asemenea, se reabilitează pasajul superior Apollo, se fac stații de călători moderne, se înființează e-ticketing, se reabilitează zona verde. Totodată, sunt cuprinse în proiect achiziționarea a șase autobuze electrice, lucrări de mediu, reabilitarea rețelelor de apă și canalizare pe porțiunile zonei de intervenții.
Proiectul a avut o durată de 73 luni. Contractul de finanțare prevedea ca dată de începere luna august 2016((!), și finalizarea lucrărilor era în luna septembrie 2022. Dată care, se vede, a fost depășită.
Brăilenii mai au de așteptat până lucrarea va fi gata. La fel cum mai au de așteptat multe alte lucrări începute și neterminate în oraș.