Luni au loc ședințele de repartizare pentru pretransferul profesorilor



Ședința publică pentru soluționarea cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar al cadrelor didactice titulare va avea loc la Brăila luni, 22 aprilie, conform graficului făcut public astăzi de Inspectoratul Școlar Județean.

Ședința va avea loc la sediul ISJ Brăila, Corpul 2 din str. Petru Maior, nr. 20, după următorul program:

  • 09.30-10.30 – arte, agricultură, chimie, educație fizică și sport, electrotehnică, estetica și îngrijirea corpului omenesc, istorie, limba engleză, matematică, profesor logoped, profesor în centre și cabinete de asistență psihopedagogică;
  • 10.30-11.30 – învățător, educatoare.

Cadrele didactice care nu pot participa la ședința publică au dreptul să desemneze, prin procură notarială în original, un împuternicit care să le reprezinte interesele.

Anul acesta 65 de cadre didactice au depus cereri de pretransfer la ISJ Brăila. Cele mai multe posturi solicitate, 27, sunt la învățători. Lista cu punctajele cadrelor didactice care solicită pretransferul în județul Brăila în acest an poate fi consultată aici.

Dacă vor exista contestații, acestea pot fi depuse la ISJ în perioada 22-23 aprilie 2024, urmând a fi soluționate în consiliul de administrație al ISJ până pe 24 aprilie. Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post se va face în perioada 25-30 aprilie 2024.

Cine se poate înscrie la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar?

La etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar participă cadrele didactice titulare din învăţământul preuniversitar care solicită transferul pe un alt post, în aceeași localitate sau în localitatea de domiciliu, pentru apropiere de casă. Pretransferul se poate realiza pe un post viabil pe aceeași funcție didactică sau pe o altă funcție didactică, potrivit specializărilor dobândite prin studii.

Condiţiile specifice avizate de inspectoratul şcolar, însoţite şi de grilele de evaluare, dacă este cazul, se afişează la sediile unităţilor de învăţământ şi, dacă este posibil, şi pe pagina web a unităţilor de învăţământ, înainte de perioada de depunere a dosarelor la unităţile de învăţământ.

Comisia județeană de mobilitate verifică dosarele depuse, îndeplinirea condiţiilor pentru pretransfer, evaluează dosarele şi afişează punctajele stabilite, la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar, pentru cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile de pretransfer.

Comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ la care se solicită pretransferul verifică dosarele şi îndeplinirea tuturor condiţiilor specifice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, în situaţia în care unitatea de învăţământ a stabilit astfel de condiţii, avizate de inspectoratul şcolar.

Cadrele didactice solicitante sunt ierarhizate după o serie de criterii generale și specifice

În situaţia în care două sau mai multe cadre didactice îndeplinesc toate condiţiile specifice şi solicită acelaşi post didactic/catedră vacant(ă), precum şi în situaţia în care unitatea de învăţământ nu a stabilit condiţii specifice de ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante şi două sau mai multe cadre didactice, comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ realizează ierarhizarea acestor cadre didactice conform criteriilor prevăzute în metodologie. Lista cadrelor didactice ierarhizate de comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ este înaintată consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ pentru avizare. În baza validării făcute de consiliul de administraţie, cu respectarea strictă a prevederilor legale, directorul emite acorduri de principiu pentru posturile didactice vacante publicate sau pentru posturile didactice/catedrele care se pot vacanta în etapa de pretransfer.

Personalul didactic de predare titular depune la inspectoratul şcolar acordul/acordurile de principiu al/ale conducerii/conducerilor unităţii/unităţilor de învăţământ privind pretransferul consimţit între unităţi. Soluţionarea cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ se realizează în şedinţă publică de repartizare organizată de comisia judeţeană.

 

Foto:
14995841 from Pixabay