Național

Ministerul Educației și Cercetării se implică în combaterea pseudoștiinței și a manipulărilor

În această săptămână, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a luat trei decizii fundamentale pentru protecția românilor, prin combaterea pseudoștiinței și a manipulărilor:

A încheiat un parteneriat cu Consiliul Național al Audiovizualului pentru elaborarea unui Ghid privind combaterea conținutului ilegal în online, care va fi diseminat și discutat în școli și universități din întreaga țară. Decidenții din educație și cercetare sunt încurajați să popularizeze acest ghid în rândul elevilor, studenților, aparținătorilor acestora și al personalului didactic, pentru protejarea imaginii și a demnității umane.

În urma unei întâlniri cu reprezentanții TikTok România, s-a stabilit inițierea unui parteneriat în cadrul căruia vor fi derulate activități educaționale de promovare a științei și de combatere a pseudoștiinței. Se vor crea pe platforma TikTok spații educaționale sigure, controlabile și stimulative pentru copii (atât singuri, cât și alături de părinți și profesori), dar și pentru adulți.

Pe baza discuțiilor preliminare purtate în luna februarie cu vicepreședinta Comisiei Europene, doamna Roxana Mînzatu, ministrul Daniel David și-a exprimat interesul pentru inițierea a două acțiuni la nivel european:

  1. Promovarea educației și a științei în social media;

  2. Prezentarea corectă a ocupațiilor și profesiilor către cetățenii europeni.

Ministrul Daniel David declară:

„Potențialul intelectual (de inteligență/creativitate) al românilor este comparabil cu al oricărei națiuni din țările mai dezvoltate. Dar acesta trebuie trecut prin educație pentru a-l valorifica în beneficiul națiunii și pentru a-i proteja pe oameni de irosirea sau distorsionarea lui prin contaminarea cu pseudoștiință și pseudoreligie. Prin reformele începute (ex.: planurile-cadru pentru învățământul liceal), regândim educația în școli, acolo unde ne aducem copiii, iar prin aceste demersuri ducem și educația și știința la copii, în mod nonformal și/sau în afara școlii. În această manieră, educația nu mai este doar calea regală spre succesul social, ci devine și principalul mecanism de protecție și valorificare a calităților umane pe care le avem!”

Ministrul adaugă:

„Văd cu mare tristețe, în spațiul public, prea mulți tineri și seniori români inteligenți, copleșiți însă de manipularea pseudoștiinței și pseudoreligiei, exprimată în agresivitate și, adesea, în comportamente nedemne pentru un om (formula zbierată «Bă!» este, de cele mai multe ori, o marcă în acest sens). M-aș bucura ca educația să le redea șansa de a-și folosi potențialul bun pe care îl au în roluri prosociale. De asemenea, văd pe unele rețele de socializare tineri din alte țări care exemplifică aspecte educațional-științifice (ex.: exerciții interesante de matematică), în timp ce la noi, tinerii cu același potențial ajung să exprime prea des lucruri caraghioase și/sau nedemne pentru un om. Sper, din nou, ca educația să le redea șansa să-și folosească potențialul bun pe care îl au. De aceea am inițiat astfel de demersuri educațional-științifice: pentru a întări și/sau a recupera potențialul, respectiv demnitatea umană. Educația este aici pentru toți cei care o caută!”

Articole similare

Back to top button