
Notele obținute la simularea Bacalaureatului pot fi trecute în catalog
Elevii din clasele terminale de liceu vor susține, la finalul acestei luni și începutul lunii februarie, probele de competențe din cadrul Examenului Național de Bacalaureat. Cu toate acestea, ei nu vor scăpa de emoții până la finalul anului școlar, deoarece vor trece și prin simulări, menite să îi ajute să se acomodeze cu atmosfera de examen și baremele de corectare a lucrărilor.
În cazul simulărilor, evaluarea lucrărilor se realizează la nivelul unității școlare de proveniență a elevilor și, potrivit legii, rezultatele obținute la simularea județeană a examenului național de Bacalaureat 2025 nu se contestă, nu vor fi publice și nu vor fi afișate. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele pot fi trecute în catalog. Nota fiecărei lucrări din cadrul simulării județene a examenului național de Bacalaureat 2025 se stabilește în conformitate cu prevederile art. 12, alin. (1) și (2) din O.M.E. nr. 6.481/30 august 2024, privind organizarea și desfășurarea examenului național de Bacalaureat în anul școlar 2024-2025.
De regulă, probele la simularea Bacalaureatului încep la ora 9:00, iar accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Elevii vor fi așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, pe unitate școlară.
Timpul alocat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Toate sălile de clasă în care se vor susține probele scrise din cadrul simulării județene a examenului național de Bacalaureat 2025 trebuie să fie dotate cu sisteme de supraveghere video și audio.
Pentru rezolvarea subiectelor, elevii claselor a XII-a/a XIII-a vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor vor utiliza doar creion negru.
Ulterior, după evaluarea lucrărilor, rezultatele obținute de către elevi la simularea județeană a examenului național de Bacalaureat sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar în care acestea au avut loc, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri remediale specifice, în scopul îmbunătățirii performanțelor școlare.