Procedura pentru completarea fișei de înscriere la liceu 2024



Inspectoratul Școlar Județean a primit deja procedura pentru completarea fișei de înscriere la liceu 2024, care a fost trimisă de Ministerul Educației. Elevii din ultima clasă de gimnaziu vor completa opțiunile în fișele de înscriere la liceu, în prezența părintelui și a dirigintelui, în perioadele 11–12, 15–22 iulie 2024, după cum se precizează în calendarul oficial.

De asemenea, procedura Ministerului Educației prevede și faptul că fișa de înscriere poate fi transmisă și electronic. Și în acest an școlar, media claselor gimnaziale nu mai este luată în calcul pentru admiterea la liceu. Repartizarea candidaților are loc pe 24 iulie, potrivit calendarului oficial. Același ordin precizează faptul că media gimnazială va fi primul criteriu de departajare pentru elevii cu medii egale de admitere.

După cum se menționează în cadrul procedurii, „comisia de înscriere din unitatea de învățământ gimnazial asigură completarea fișelor de înscriere ale absolvenților de clasa a VIII-a cu codul județului, cu codul și denumirea unității de învățământ gimnazial, cu datele personale ale acestora, cu media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, cu notele și media generală de la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și cu media de admitere. Fișele de înscriere ale candidaților care au susținut sau cărora li s-au echivalat probele de verificare a cunoștințelor de limba modernă sau maternă se completează și cu rezultatele acestor probe. Fișele se semnează de către directorul unității de învățământ și se aplică ștampila acesteia”.

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora/reprezentanții legali se poate realiza la sediul unității de învățământ pe care a absolvit-o candidatul sau prin formularul – Fișa de înscriere transmis electronic. Completarea opțiunilor la școală se face pe baza unei programări realizate telefonic sau prin e-mail, după cum apare în document.

Programarea se realizează la numărul de telefon, pe adresa de e-mail comunicate de unitatea de învățământ. Completarea opțiunilor este efectuată de către candidat în prezența părintelui/reprezentantului legal al acestuia și a dirigintelui clasei. Aceștia, împreună cu candidatul, vor semna Fișa de înscriere, potrivit procedurii.

De asemenea, există posibilitatea, în cazul în care părintele solicită, ca unitatea școlară să poată transmite electronic fișa de înscriere. În acest caz, elevul va completa fișa în prezența părintelui.

Foto:
Pixabay