Inaugurarea Podului suspendat de la Brăila s-a desfășurat cu mult fast acum aproape două luni. Ulterior presa a început să prezinte problemele cu care se confruntă abia inaugurata construcție din fonduri europene.
Săptămâna trecută, capul de afiș al știrilor despre Podul suspendat de la Brăila a fost ținut de un filmuleț care surprindea faptul că unele șuruburi aferente parapetelor de pe margine lipsesc, iar altele se desprind și pot fi desfăcute cu mâinile goale.
În weekend-ul trecut s-a dovedit faptul că în urma verificărilor derulate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au fost remediate problemele mediatizate, care oricum nu afectau siguranța circulației pe pod sau structura de rezistență a podului, cetățenii fiind asigurați că se circulă în siguranță.
Explicația? Trăim în România și cu siguranță ”un Dorel” a uitat să-și facă treaba sau a făcut cu gândul la altceva…
Dar de aici și până la a merge ”cu pâra”, sau mai bine zis, tipic stilului balcanic, de a merge cu ”jalba în proțap”, la Bruxelles – și nu la Stambul ca până mai acum câteva sute de ani- cum a făcut unul dintre aleșii noștri, din dorința de a încerca să apară în spațiul public, este cale lungă. Bineînțeles, după cum afirma dumnealui, pentru că sunt lucruri ”extrem de serioase și nu pot fi neglijate”.
Din păcate noi ca români nu vom putea trece niciodată peste povestea cu ”capra vecinului”! Poate că ar trebui să învățăm de la alții cum ar trebui să ne purtăm și să ne respectăm!
Astfel, în spațiul online local a trecut neobservată până acum o poveste care oricum ar fi fost umbrită de ”problemele” podului…
În weekend-ul anterior apariției filmulețului menționat, firma IHI Infrastructure Systems CO., LTD. OSAKA – Sucursala București, și-a premiat angajații și firmele colaboratoare din România pentru munca depusă.
Premierea a fost o manifestare a recunoștinței pentru eforturile lor și o dovadă a aprecierii pentru dedicarea de care au dat dovadă. Această recunoaștere nu doar că încurajează angajații să continue să ofere servicii de calitate, dar subliniază, de asemenea, importanța colaborării internaționale în realizarea unor proiecte majore de infrastructură.
A fost un exemplu de respect, muncă susținută, de recunoștință și considerație tipic culturii japoneze de la care ar trebui și noi, nu numai guvernanții noștri, să învățăm! Un exemplu de ghid de bune practici, de promovare valorilor și a bunului simț, depășirea diferențelor culturale majore și, în final, un proiect finalizat cu succes.
Reprezentanții IHI sunt printre puținii care au înțeles și au ținut să ne arate, o dată în plus, faptul că Podul Suspendat de la Brăila rămâne un exemplu de inovație și muncă în echipă, echipă din care au făcut parte și numeroase firme românești, inclusiv brăilene, cărora compania japoneză a ținut să le mulțumească, o poveste despre faptul că japonezii știu să își respecte partenerii, să îi sprijine și să lucreze curat, cu termene respectate și plăți la timp.