Rezultatele evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, trecute în portofoliul elevilor



Rezultatele evaluărilor naționale organizate la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi trecute în portofoliul educațional al elevilor. În cadrul acestora, elevii vor primi punctaje care se pot echivala în note sau calificative și pot fi trecute în catalog, la solicitarea scrisă a elevului.
Ca element de noutate în acest an școlar, decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la evaluarea națională din 2025 cu datele și observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educațional al elevului, iar planul este comunicat părintelui.
Oficialii din cadrul Ministerului Educației, citați de edupedu.ro, susțin că „valorificarea rezultatelor EN-2025 la nivelul unității de învățământ și planurile de acțiune pentru remediere/menținere/dezvoltare/accelerare, după caz, sunt monitorizate de către comisia județeană/a municipiului București de organizare și desfășurare a EN-2025.”.
Potrivit aceleiași surse, „în termen de 5 zile de la finalizarea evaluării testelor din cadrul EN-2025, comisia de organizare și de administrare a EN-2025 din unitatea de învățământ elaborează un raport al unității de învățământ, în care sunt analizate rezultatele înregistrate care fundamentează planul de acțiune pentru remediere/menținere/dezvoltare/accelerare, după caz. În termen de 7 zile de la finalizarea încărcării datelor în aplicația dedicată, comisia județeană/a municipiului București de organizare și desfășurare a EN-2025 elaborează raportul ISJ/ISMB, în care sunt centralizate rezultatele și planurile de acțiune pentru remediere/menținere/dezvoltare/accelerare de la nivelul unităților de învățământ aflate în subordine. După finalizarea EN-2025, inspectoratele școlare comunică măsurile educaționale necesare a fi luate la nivelul județului/al municipiului București în vederea remedierii, menținerii, dezvoltării, accelerării rezultatelor învățării.”
După cum se știe, rezultatele evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu se trec în catalog, nu se anunță public, nu stau la baza ierarhizării copiilor, ci se comunică fiecărui părinte în parte, iar pe baza acestora învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, acolo unde se identifică probleme.

Foto: