
Simularea examenului de Bacalaureat începe pe 24 martie
După ce elevii claselor a VIII-a au susținut simularea Evaluării Naționale, a venit rândul liceenilor din clasele a XII-a și a XIII-a să participe la simularea examenului de bacalaureat, care se desfășoară în perioada 24-27 martie.
Examenul începe luni, 24 martie, cu proba la limba și literatura română. Marți, 25 martie, are loc proba obligatorie a profilului, respectiv matematică sau istorie, iar miercuri, 26 martie, se desfășoară proba la alegere a profilului și specializării. Ultima probă, cea la limba și literatura maternă, este programată joi, 27 martie. Rezultatele vor fi comunicate pe 18 aprilie.
Conform informațiilor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean, toate probele încep la ora 9:00, moment în care subiectele vor fi distribuite în fiecare sală de examen. Elevii trebuie să fie prezenți până la ora 8:30, accesul în săli nefiind permis după această oră. Fiecare lucrare scrisă trebuie finalizată în maximum trei ore din momentul în care subiectele au fost împărțite tuturor candidaților. Pentru a asigura desfășurarea corectă a simulării, în toate sălile de examen sunt funcționale camere de supraveghere audio-video.
Un element important al acestei simulări este faptul că evaluarea lucrărilor se realizează digitalizat, prin intermediul platformei utilizate și la simularea probelor Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a. În fiecare centru de examen au fost instalate scanere prin care lucrările sunt digitalizate imediat după finalizarea probei scrise. Acest proces are loc în prezența elevilor, iar documentele scanate sunt încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți.
Notele obținute la simulare nu sunt trecute în catalog, însă, dacă un elev sau părintele acestuia face o solicitare scrisă, acestea pot fi consemnate. Rezultatele vor fi analizate în fiecare unitate de învățământ, atât la nivel individual, prin discuții cu elevii, cât și la nivel de clasă, prin dezbateri și ședințe cu părinții. De asemenea, profesorii vor analiza performanțele elevilor în cadrul consiliului profesoral, pentru a putea adopta măsuri care să sprijine îmbunătățirea rezultatelor la examenul de bacalaureat.