
Tichetele culturale se indexează în 2025. Noi reglementări fiscale emise prin Centrul de Imprimare Masivă
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Galați informează contribuabilii că, începând cu semestrul I al anului 2025, valorile tichetele culturale au fost oficial indexate, potrivit Ordinului comun nr. 361/2680/2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244/20.03.2025.
Astfel, pentru perioada ianuarie – iunie 2025, precum și pentru lunile august și septembrie 2025, se aplică următoarele plafonări ale valorilor:
220 lei/lună, pentru acordarea lunară a tichetelor culturale;
450 lei/eveniment, pentru tichetele acordate ocazional (ex. spectacole, festivaluri, concerte, expoziții).
Aceste măsuri sunt reglementate conform prevederilor Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare și a Hotărârii Guvernului nr. 1045/2018, cu modificările ulterioare.
Digitalizarea fiscală continuă: peste 50 de tipuri de acte emise automat de ANAF
Totodată, în Monitorul Oficial nr. 253/24.03.2025 a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr. 402/19.03.2025, care extinde lista documentelor ce vor fi emise prin Centrul de Imprimare Masivă, în format automatizat, pentru eficientizarea comunicării cu contribuabilii.
Printre cele mai importante acte fiscale care vor fi emise astfel se regăsesc:
titluri executorii și somații;
decizii de impunere și notificări privind obligații restante;
popriri asupra conturilor sau sumelor datorate de terți;
decizii de anulare, compensare sau restituire de sume;
notificări privind nedepunerea declarațiilor fiscale, modificări din oficiu în Registrul contribuabililor sau înregistrări în scopuri de TVA.
- etc.
Această procedură automatizată vizează peste 55 de tipuri de documente fiscale și procedurale, cu scopul de a reduce birocrația și de a accelera interacțiunea instituțiilor fiscale cu cetățenii și mediul de afaceri.
Anul 2025 aduce atât o creștere a sprijinului cultural pentru angajați, prin indexarea tichetelor, cât și o eficientizare majoră a sistemului fiscal, odată cu extinderea sistemului de emitere automată a documentelor ANAF. Contribuabilii sunt încurajați să consulte regulat informațiile publicate de instituțiile fiscale și să utilizeze canalele online pentru o comunicare rapidă și sigură.