Se pare că vremurile în care profesorii veneau la clasă cu catalogul la braț au zilele numărate. Aceasta ar fi concluzia trasă din anunțul făcut de Ministerul Educației, care a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordin privind aprobarea, înființarea, organizarea, funcționarea, planul de migrare și interconectare, precum și calendarul operaționalizării catalogului electronic.
Potrivit celor menționate în acest Ordin, „catalogul electronic este sistemul informatic integrat care gestionează situația școlară a preșcolarilor și elevilor prin înregistrarea absențelor, notelor, mediilor, cu generare de rapoarte și statistici relevante la nivel de clasă, unitate de învățământ, județ și sistem național de învățământ preuniversitar, precum și alte date legate de parcursul educațional și procesele administrative aferente acestuia.”
În plus, oficialii din cadrul Ministerului Educației au oferit precizări legate de faptul că „unitățile de învățământ care, la data înființării catalogului electronic gestionat la nivel național, utilizează servicii de catalog electronic din alte surse, sunt obligate să asigure transmiterea datelor generate de acestea către Sistemul Integrat de Management al Școlarității (SIMS). Catalogul electronic este dezvoltat în termen de maximum 24 de luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin. Operaționalizarea la nivelul întregului sistem de învățământ se face în termen de maximum 3 luni de la încheierea dezvoltării catalogului electronic, la nivel național. Unitățile de învățământ care, la data înființării catalogului electronic gestionat la nivel național, utilizează servicii de catalog electronic, sunt obligate să asigure transmiterea datelor către SIMS.”