Brăila, promovabilitate peste media națională la simularea Evaluării Naționale



Inspectoratul Școlar Județean Brăila  a transmis astăzi situația rezultatelor obținute de elevii claselor a VIII-a din județ, la simularea Evaluării Naționale. Brăila se situează, conform raportului, peste media națională de promovabilitate la ambele discipline de examen. La limba română,  promovabilitatea a fost la Brăila de 79,1 %, mai mare decât cea națională, de 73,98 %. Matematica se pare că le-a dat de furcă și elevilor brăileni, înregistrându-se o promovabilitate de doar 44,93 %, mai mare totuși decât cea națională la această disciplină, de 42,37%.

Doar o notă de zece la simularea Evaluării Naționale în județul Brăila

La prima probă a simulării, limba română, au participat în județul nostru 2.158 de elevi, 374 fiind absenți. Dintre cei prezenți, cei mai mulți, 456, au obținut note în intervalul 1-4,99, urmați de cei cu note în intervalul 7-7,99, situație în care se află 426 de elevi. Doar un elev de la Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” a obținut nota maximă, zece. 177 de elevi au obținut note între 9 și 9,99.

La matematică au fost prezenți la simulare 2.141 de elevi. 391 au absentat. Și la această probă s-a acordat o singură notă de zece, tot unui elev de la Colegiul Național „Nicolae Bălcescu”. Doar 61 de elevi au avut note cuprinse între 9 și 9,99.  Majoritatea, din păcate – 1.179 de elevi – s-au situat în intervalul de notare 1-4,99.

 Promovabiliate sub 50 % la matematică în 63 de școli brăilene

La limba română, șase unități de învățământ din județul Brăila au avut promovabilitate de 100% la simularea Evaluării Naționale. Este vorba despre Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci”, Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu”, Colegiul Național „Nicolae Iorga”, Liceul Teoretic „Panait Cerna”, Şcoala Gimnazială „Fănuş Neagu” și Şcoala Gimnazială Măgureni. Sub procentul de promovabilitate de 50 % s-au situat 11 instituții de învățământ din județ. Niciunul dintre elevii Școlii Gimnaziale „Nikos Kazantsakis” din municipiu nu a reușit să obțină notă de promovare.

Pe primul loc în clasamentul județean la matematică se situează Colegiul Național „Nicolae Bălcescu”, cu o promovabilitate de 100 %, urmat de Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci” cu 96,55 % și Colegiul Național „Nicolae Iorga” cu 92,59 %.

Doar 24 de unități școlare dintre cele 87 participante la simulare au obținut o promovabilitate peste 50 % la matematică. La nouă unități școlare niciun elev nu a reușit să obțină nota de promovare la matematică, 5. Este vorba despre Liceul Tehnologic „Nicolae Titulescu” Însurăţei, Şcoala Gimnazială „Anton Pann”, Şcoala Gimnazială „Nicolae Grigore Mărăşanu”, Şcoala Gimnazială „Nikos Kazantzakis”, Şcoala Gimnazială Berteştii de Jos, Şcoala Gimnazială Racoviţa,  Şcoala Gimnazială Râmnicelu, Şcoala Gimnazială Unirea și Şcoala Gimnazială Vădeni.

În premieră, lucrările au fost evaluate în format digital

Reamintim că, în premieră, evaluarea lucrărilor a fost realizată pe o platformă informatică, care, potrivit comunicatului Ministerului Educației, a funcționat optim pe toată durata desfășurării proceselor, cu excepția unui interval de 20 de minute, în prima zi de simulare. La nivelul celor 3.747 de centre de examen din țară, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Au fost implicați în procesul de evaluare 11.593 de profesori evaluatori: 5.675 la limba română, 5.452 la matematică și 466 la limba maternă.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare. Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.

În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională.