Invatamant

Copiii din mediul rural vor un învățământ de calitate

Reprezentanții Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România au avut recent o întâlnire cu ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, pentru a prezenta o serie de propuneri menite să îmbunătățească sistemul educațional din România, cu un accent special pe copiii din mediul rural. Elevii au adresat un set de măsuri incluse într-un document intitulat „Programul copiilor pentru bunăstarea lor”, în care au subliniat aspecte esențiale ce țin de educație, transport, nutriție și formarea cadrelor didactice.

Printre propunerile elevilor s-a numărat dezvoltarea gândirii critice în rândul tinerilor, prin susținerea unor inițiative educaționale, precum cluburi de dezbateri, grupuri de discuții și ateliere de analiză critică, menite să ajute elevii să-și dezvolte abilități de argumentare și evaluare a informațiilor. De asemenea, aceștia au subliniat importanța formării profesorilor în domeniul educației digitale și al gândirii critice, considerând că este esențial ca profesorii să fie bine pregătiți pentru a sprijini dezvoltarea acestor abilități în rândul tinerilor, nu doar din perspectiva lecțiilor tradiționale, dar și în contextul informațiilor online.

Un alt punct important al propunerilor a fost corelarea materiei între discipline similare și promovarea colaborării și comunicării între profesori, prin activități și concursuri interdisciplinare care să permită aplicarea practică a noțiunilor învățate. În ceea ce privește curriculumul, elevii au susținut introducerea curriculumului la decizia elevului (CDEOȘ), dar au avertizat asupra riscurilor semnificative legate de implementarea acestui concept în școlile din mediul rural, unde resursele sunt limitate. Ei au cerut, de asemenea, creșterea numărului de consilieri școlari și asigurarea unui program de formare continuă pentru aceștia, pentru a putea răspunde mai eficient nevoilor diverse ale elevilor.

Extinderea programului „Masă Caldă în Școli” la nivel național a fost o altă propunere, având în vedere că elevii din mediul rural au acces mai greu la mesele calde. Ei au cerut ca acest program să fie extins în unitățile de învățământ din cele mai vulnerabile comunități, pentru a sprijini copiii din familii defavorizate. În plus, elevii au solicitat introducerea unor ore de educație nutrițională pentru elevi și părinți, pentru a încuraja un stil de viață sănătos și pentru a combate problemele de alimentație și risipa alimentară.

Un alt aspect important propus a fost introducerea în curriculum a unor module de educație pentru viață, care să includă teme precum educația financiară, educația pentru sănătate, educația juridică și orientarea în carieră. Elevii au subliniat că aceste teme sunt esențiale pentru dezvoltarea lor personală și pentru pregătirea lor pentru viața de adult. Totodată, ei au cerut sesiuni individuale și de grup cu consilierii școlari, axate pe orientare profesională, pentru a-i ajuta să-și aleagă carierele potrivite.

Pe lângă aceste propuneri, elevii au insistat asupra accelerării procesului de accesare a fondurilor pentru modernizarea unităților de învățământ din zonele vulnerabile, pentru a asigura un mediu de învățare adecvat și pentru a reduce disparitățile între școlile din mediul rural și cele din mediul urban.

Foto:
Grabowska/Pexels

Articole similare

Back to top button