
Din nou despre telefoanele mobile și cursurile școlare
S-a tot discutat despre telefoanele mobile pe care elevii le au asupra lor atunci când merg la cursuri, dacă ar trebui sau nu să fie interzise, iar cele două tabere care s-au format au, fiecare dintre ele, argumente pertinente care să le susțină decizia. Cu toate acestea, noul ministru al Educației, Daniel David, a venit și el cu o declarație în acest sens și a ținut să precizeze că nu susține interzicerea totală a telefoanelor mobile în școală. În schimb, a fost de acord că trebuie asigurat un control „riguros” în privința utilizării acestora în sălile de curs, „pentru a ajuta, când este cazul, și pentru a evita interferența perturbatoare cu actul educațional”. Totuși, pentru ca un astfel de demers să aibă succes, este necesar ca toți actorii implicați în procesul de învățare – elevi, profesori și părinți – să cunoască inclusiv reglementările legale și regulamentele de ordine interioară.
Aceasta fiind situația, conducerea Ministerului Educației și Cercetării a transmis un mesaj prin care solicită tuturor inspectorilor și directorilor de unități școlare examinarea regulamentelor proprii privind prevenirea, controlul și sancțiunile impuse în astfel de situații, inclusiv evaluarea modalității de implementare a acestora. „Obiectivul este protejarea contextului educațional și a intereselor educaționale ale elevului, implicit ale statutului cadrului didactic”, se precizează în anunțul făcut cu acest prilej de MEC. De asemenea, reprezentanții ministerului le reamintesc factorilor responsabili că, în cazul concret al telefoanelor mobile, există reglementări clare privind interdicția utilizării acestora pe durata orelor de curs, cu excepția situațiilor în care sunt folosite cu acordul cadrului didactic în scop educațional.
La ora actuală, atât în Statutul Elevului, cât și în Legea Educației se menționează faptul că telefoanele mobile sunt interzise în toate școlile, dar modul în care este pusă în aplicare această măsură revine fiecărei școli în parte. Una dintre soluțiile sugerate ar fi amenajarea unui spațiu unde elevii să-și lase telefoanele. Cei care sunt prinși cu telefoanele asupra lor riscă să rămână fără dispozitive până la finalul programului școlar.