
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că dorește o creștere a capacității de transfer a grânelor din Ucraina prin România, de la o medie lunară de 2,5 milioane de tone la patru milioane de tone pe lună, utilizând transportul naval. În acest scop, vineri, 15 septembrie, va avea o întâlnire la Constanța cu omologul său ucrainean, cu reprezentanții Ambasadei SUA în România, Ambasadei SUA la Kiev, Comisiei Europene și cu șeful Biroului de Sancțiuni din cadrul Departamentului de Stat, James O’Brien.
Conform declarațiilor sale, România a fost principala rută de transfer a grânelor din Ucraina, cu 25 de milioane de tone de cereale care au trecut prin țara noastră.
Întrebat cum se poate mări cantitatea de grâne transferată din Ucraina, ministrul a subliniat că singura cale navigabilă recunoscută prin tratatele internaţionale este Canalul Sulina. Se are în plan mărirea numărului de piloți pe acest canal, detașarea de piloți militari români și, de luna viitoare, finalizarea unui proiect care va permite navigabilitatea pe Canalul Sulina 24 de ore din 24.
,,Alte cerinţe pe care le-am transmis colegilor din Ucraina ar fi următoarele: porturile Galaţi şi Brăila, care sunt în apropierea cel puţin a portului Reni din Ucraina, noi am investit, de exemplu, în Galaţi, pe linie de cale ferată cu ecartament lat. (…) Nu prea e folosită. Nu poţi să îi obligi pe ucraineni. Le-am dat alternative, să folosească inclusiv porturile româneşti Galaţi şi Brăila şi nu doar ele, dacă ar folosi reţeaua de infrastructură feroviară ar putea să meargă spre porturile pe Dunăre chiar din sudul ţării la noi şi pe Dunăre să ajungă în Portul Constanţa şi de acolo să exporte. (…) Media capacităţii navelor care tranzitează Sulina este de șase mii de tone, poate fi triplată uşor, media să fie la 15.000”, a concluzionat Grindeanu.
Sursa: News.ro