ActualitateAdministratie

Lucrările de la șantierul Drumului Expres Brăila–Galați au ajuns la 90% (Video)

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul CNAIR, Cristian Pistol, au anunțat miercuri, 12 martie, că lucrările de la șantierul Drumului Expres Brăila–Galați au ajuns la un stadiu avansat, de 90%. În prezent, constructorul Spedition UMB se află în faza de montare a tablierului metalic la podul peste râul Siret, un proiect major în cadrul acestui drum expres, care va deveni al doilea pod hobanat ca mărime din România, după cel de la Agigea.

Drumul Expres Brăila–Galați se întinde pe o lungime de 10,76 km și face parte dintr-un proiect finanțat prin Programul Transport 2021–2027, având o valoare totală de 449,42 milioane lei, fără TVA. Conform ministrului Sorin Grindeanu, constructorul român lucrează intens la montarea tablierului metalic al podului, care reprezintă o componentă importantă a infrastructurii acestui drum. Grindeanu a subliniat că, în prezent, pe șantier sunt mobilizați aproximativ 150 de muncitori și 210 utilaje, ceea ce reflectă amploarea lucrărilor desfășurate.

De asemenea, ministrul Transporturilor a menționat că finalizarea acestui proiect este așteptată în cursul acestui an, iar, odată finalizat, Drumul Expres Brăila–Galați va asigura o conexiune rapidă și directă cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, un proiect de importanță strategică pentru regiune. Acest drum expres va facilita legătura între cele două orașe, Brăila și Galați, contribuind astfel la dezvoltarea economică și la îmbunătățirea mobilității în zona de sud-est a României.

În ceea ce privește podul, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a oferit mai multe detalii despre structura acestuia. Podul construit de Spedition UMB are o lungime de 307 metri și va fi al doilea pod hobanat ca mărime din România, după cel de la Agigea. Acest pod reprezintă o realizare semnificativă în cadrul proiectului Drumului Expres Brăila–Galați, având un rol esențial în traversarea râului Siret. Pistol a subliniat că proiectul beneficiază de finanțare prin Programul Transport 2021–2027, iar valoarea contractului pentru realizarea acestui drum expres se ridică la 449,42 milioane lei, fără TVA.

Acest proiect reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra regiunii și contribuind la dezvoltarea unei rețele de transport mai eficiente și mai sigure.

Foto:
Sorin Grindeanu/Facebook

Articole similare

Back to top button