EconomieLocal

Protecția Consumatorilor, în control la Bella Italia

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brăila a desfășurat în data de 12 octombrie o acțiune de  control  la   SC BELLA ITALIA TRATTORIA  SRL Brăila.  

În urma controlului, inspectorii au constatat mai multe abateri, atât în cadrul restaurantului, cât și în mediul online, pe cele trei site-uri ale operatorului economic.  

În restaurant au fost găsite insecte vii și moarte și sisteme de combatere a insectelor de tip insect killer, montate necorespunzător deasupra meselor de lucru și necurățate. În aparatele frigorifice și în camera de alimente se aflau ingrediente fără data limită de consum, cu modificari organoleptice de culoare, miros, fără data deschiderii ambalajului din care să reiasă conformitatea produsului și chiar produse cu data limită de consum depășită. 

 Unele produse erau depozitate în caserole insuficient igienizate. S-a constatat că operatorul folosea ustensile neprofesionale, linguri si blaturi din material lemnos, tigăi cu deformari vizibile, cu grad avansat de uzură și strat protector deteriorat, iar o parte din vesela folosită pentru servirea consumatorilor era ciobită. Aparatele frigorifice nu erau igienizate corespunzător și nu asigurau temperatura optimă de răcire, iar pubelele pentru colectarea deșeurilor menajere nu erau prevăzute cu capac și sistem de acționare la pedală. Se pare că nu se monitoriza schimbul de ulei în friteuze și nici dezinfecția ouălor utilizate în procesul tehnologic de fabricare a produselor finite.  

Mai mult, în spațiile frigorifice s-au găsit diverse sortimente de paste și orez fierte în prealabil, urmând ca acestea să fie reîncalzite și utilizate în prepararea diverselor sortimente din meniu, la comandă, practici considerate incorecte, înșelătoare. 

În mediul online, pe site-urile administrate de operatorul economic, informațiile privind substanțele cu potențial alergen nu sunt menționate pentru fiecare preparat culinar, alergenii fiind prezentați sub formă de informare generală, ca și grupe de alergeni. Informațiile privind aditivii conținuți și declarația nutrițională a preparatelor culinare nu erau disponibile. 

Pentru abaterile constatate, operatorul a primit șase amenzi contravenționale în valoare de 43.000 lei, un avertisment și propunerea măsurii de încetare a practicilor comerciale incorecte. S-a dispus măsura de oprire temporară a prestării serviciilor de livrare în sistem catering la cele trei platforme, respectiv GLOVO, TAZZ, site-ul propriu și măsura de oprire temporară a prestării serviciilor de alimentație publică până la remedierea deficiențelor constatate și intrarea în legalitate a operatorului economic. În plus, au fost oprite definitiv de la utilizarea în cadrul serviciului de alimentație publică și scoase din circuitul consumului uman 118 kg de materii prime și produse finite în valoare totală de 2.410 lei. 

În urma unui nou control, în data de 23 octombrie s-a ridicat măsura de oprire temporară a prestării serviciului de alimentație publică, constatându-se remedierea deficiențelor și îndeplinirea măsurilor dispuse anterior. 

 

Foto:
CJPC Brăila

Articole similare

Back to top button