În perioada 9-12 noiembrie are loc cea de-a 48-a ediție a Târgului de Turism al României, eveniment găzduit de Romexpo. Ediția de toamnă a Târgului de Turism al României reunește reprezentanți ai agențiilor de turism, ai unităților de cazare și de agrement, precum și ai prestatorilor de diverse servicii în turism sau ai autorităților de turism locale, naționale și internaționale.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) este prezent cu un stand dedicat satelor tradiționale din țara noastră. Vizitatorii vor avea ocazia să interacționeze cu reprezentanții celor opt destinații rurale care au candidat la titlul „Best Tourism Village”, acordat de Organizația Mondială a Turismului. Este vorba despre Rășinari (jud. Sibiu), Ciocănești (jud. Suceava), Biertan și Râu Sadului (jud. Sibiu), Costești (jud. Vâlcea), Eibenthal (jud. Mehedinți), Polovragi (jud. Gorj) și Gura Siriului (jud. Buzău). Rășinari a câștigat competiția internațională de anul trecut pentru România, iar Ciocănești a fost recent inclus în Programul Upgrade, prin intermediul căruia va beneficia de sprijin pentru dezvoltare turistică. Alături de aceștia se vor afla și reprezentanți din Oncești (jud. Maramureș) și Hobița (jud. Gorj), două sate cu un patrimoniu cultural și natural remarcabil.
Standul va oferi și materiale informative cu privire la alte două destinații turistice din țara noastră. Una dintre acestea este Jurilovca din județul Tulcea, localitate care a obținut titlul de „Destinație Europeană de Excelență – EDEN”, la categoria „Turism accesibil”, în urmă cu zece ani. Cealaltă localitate este Albac din județul Alba, clasată pe locul doi, în 2019, la categoria „Turism de sănătate și relaxare”.
La deschiderea evenimentului a fost prezent și ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, Ștefan-Radu Oprea. Acesta a declarat că „turismul constituie unul dintre sectoarele economice importante, cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung, iar prin valorificarea sustenabilă a tuturor resurselor turistice la standarde înalte, România poate deveni o destinație tot mai atractivă.”
În deschiderea târgului a avut loc și lansarea oficială a „Rutei Naționale a Satelor Tradiționale Turistice din România”, un produs turistic inovator, menit să încurajeze participarea comunitară, pe scară largă, la activitățile culturale și de conștientizare a moștenirii identitare. Din această rută fac parte toate destinațiile rurale promovate la standul MEAT, precum și alte opt sate autentice, cunoscute pentru turismul durabil practicat, respectiv Breb, Călinești, Bârsana, Budești, Desești, Suciu de Sus și Rogoz (jud. Maramureș) și Fundu Moldovei (jud. Suceava).
Expoziția va fi deschisă publicului în perioada 9-11 noiembrie între orele 10:00-18:00 și duminică, 12 noiembrie, între orele 10:00-16:00. Prețul biletului de intrare este de 15 lei pe zi.