Național

Se modernizează și transportul pe calea ferată în România?

Pe site-ul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a fost publicat, în transparență decizională, proiectul de decizie al președintelui instituției legat de aprobarea încheierii actului adițional nr. 1 la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare, începând cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia pe ruta de circulație București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov. În cadrul aceluiași document se mai precizează că, în prima parte a anului viitor, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: București – Constanța; București – Craiova; București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara; București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad; București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia ar urma să intre în circulație tot anul viitor, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul magistralelor feroviare electrificate: București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași; București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava; București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați; Iași – Suceava – Dej – Cluj Napoca; București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca; Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj Napoca; București – Ploiești – Brașov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.

Reamintim că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziție încheiat în luna martie 2022. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Articole similare

Back to top button