
Didi Crintea, noul manager interimar al spitalul județean brăilean
Prezentarea managerului interimar al Spitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU) Brăila, în persoana economistei Didi Crintea, angajat al instituției, a avut loc în conferință de presă luni, 27 noiembrie 2023. Managerul interimar i-a avut alături pe președintele Francisk Iulian Chiriac al Consiliului Județean (CJ) Brăila și pe medicul chirurg Dragoș Voicu, directorul medical.
Numirea noului manager a fost realizată de conducătorul CJ, conform legii, instituția de la nivelul județului având în subordine spitalul.
Francisk Iulian Chiriac a precizat că a luat în considerare multe nume înainte de a decide, însă a ales să nu fie o persoană înregimentată politic și nici medic, considerând că CV-ul noului manager interimar îi acordă suficiente atu-uri pentru a o recomanda pentru această funcție.
Prioritatea noului manager: Vreau să asigurăm servicii medicale de calitate pentru pacienți
Noul manager interimar, Didi Crintea, s-a prezentat singură: ”Sunt evaluator de profesie, evaluator de servicii medicale, economist. Lucrez în spital de 10 ani; cunosc foarte bine procesele medicale și nemedicale care se desfășoară în spital și activitățile care sunt reglementate prin proceduri la nivelul fiecărei structuri. În calitate de șef al serviciului managementul calității, împreună cu echipa serviciului, am coordonat procesul de pregătire al spitalului in vederea acreditării de către autoritatea națională de management al calității în sănătate. Acest proces a constat în elaborarea documentației necesare pentru implementarea standardelor de acreditare, și anume, proceduri operaționale și de sistem, protocoale de diagnostic și tratament, protocoale de nursing și orice altă reglementare specifică necesare. Știu că se așteaptă mult de la mine. Oamenii vor măsuri, rezolvări, soluții imediate. Am acceptat această funcție doar din considerente profesionale și din dorința de a veni în ajutor pentru bunul mers al lucrurilor din spital. Eu îmi asum acest mandat de manager interimar, pentru o perioadă de trei luni de zile. Și împreună cu echipa de conducere a spitalului vom găsi soluții pentru remedierea problemelor din activitatea curentă a spitalului. Prioritatea mea este, în primul rând, aceea de a oferi servicii medicale de calitate pacienților, siguranța pacienților în spital și un mediu de lucru corespunzător pentru personal. Voi face tot ce îmi stă în puteri pentru a răspunde pacienților cu empatie, cu profesionalism. Până la urmă, fiecare dintre noi, mai devreme sau mai târziu, ajungem pacienți în sistemul de sănătate și, așa cum noi vrem să fim tratați, așa aș dori ca acum noi să oferim aceste servicii de calitate pacienților. Lucrurile pot fi de îmbunătățite. Întotdeauna se poate și mai bine, este loc de mai bine”.
Angajările la UPU, o prioritate
Completarea schemei de angajare la UPU și asigurarea medicamentelor necesare pacienților, alte probleme de rezolvat Printre primele acțiuni pe care și le-a propus este acoperirea deficitului de personal din structura Unității de Primiri Urgențe (UPU).
Didi Crintea: „Personalul existent este supraaglomerat. De aici derivă mai multe probleme. Dacă reușim acoperirea acestui deficit, problemele – sigur – au o rezolvare„.
Dr. Dragoș Voicu a oferit detalii: ”26 de medici ar trebui să fie, dintre care 5 stomatologi și restul medici de medicină generală, specialitate de urgențe. La ora actuală, cu medicii pensionari care lucrează cu contract la noi, sunt 6 urgentiști și 4 stomatologi”; în condițiile în care sunt cam 80 de prezentări pe tură la urgențe.
Din nefericire, nu este o măsură care să fie strict atributul managerului, pentru că activitatea UPU nu e în controlul direct al spitalului.
Pacienții vor avea asigurat necesarul de medicamente și materiale sanitare
Alt obiectiv pe care managerul interimar îl va avea în atenție este asigurarea necesarului de medicamente și materiale sanitare pentru a asigura continuitatea activității medicale în spital.
Didi Crintea a precizat: „Știu că sunt situații în care pacienții își cumpără singuri medicamente care ulterior sunt decontate de spital conform legii. Încercăm să acoperim aceste situații. Există la registratura spitalului cereri de acest fel din partea pacienților; nu sunt în număr mare, dar ele sunt decontate. Încercăm să acoperim acest mic deficit„.
În spital vor fi montate camere video de supraveghere permanentă
Cazul pacientului decedat, care a condus la demisia fostului manager, dr. Mihaela Delia Râșnoveanu, este un punct de pornire pentru o serie de măsuri luate de managerului interimar.
Didi Crintea: ”Este regretabil ce s-a întâmplat cu dl Grozavu. Odată cu acest eveniment nefericit, la spitalul județean a fost identificat unul dintre punctele slabe și anume circuitul pacientului în spital, monitorizarea circuitului pacientului în spital. Deja s-au luat măsuri în acest sens: definitivarea caietului de sarcini pentru încheierea unui nou contract de pază externalizat și montarea de camere video perimetrale pentru o monitorizare 24 din 24 ore în toate curțile spitalului, pe holurile secțiilor și a compartimentelor medicale, inclusiv pe a doua cale de evacuare la incendiu.
Ne propunem și o monitorizare/ supraveghere mai atentă a pacienților din partea personalului medical. Ne dorim, totuși, și ca pacienții să înțeleagă că în momentul internării își asumă și regulile interne ale spitalului care sunt reglementate prin regulamentul de organizare și funcționare, regulament care este disponibil la nivelul fiecărui salon din spital și, mai ales, prin consimțământul informat pe care pacientul îl semnează. Și anume, interdicția de a părăsi spitalul, secția, pe toată durata spitalizării. Pacientul are voie să se deplaseze în spital doar însoțit de un cadru medical în scopul realizării investigațiilor, tratamentului recomandate de medic. (…) Spitalul este obligat să asigure servicii medicale pentru toate tipurile de pacienți, chiar dacă unii sunt agitați, recalcitranți. Riscuri în apariția altor cazuri similare pot apărea. Dar spitalul a luat măsuri pentru ca pacienții să nu mai părăsească curtea spitalului. Am spus că se montează în prezent camere video, înregistrările vor fi disponibile pe un server al spitalului, server monitorizat de obiectivul de pază 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână, și cu utilizarea cartelelor de acces de la nivelul secțiilor”.
În ceea ce privește finalizarea anchetei privind cazul decesului pacientului amintit, ea se află încă în curs, iar vinovații nu pot fi stabiliți la nivelul spitalului. Sunt anchete la Poliție, la Direcția de Sănătate Publică și la Colegiul Medicilor.
Un alt subiect care va fi în atenția noului manager interimar este finalizarea lucrărilor de modernizare ale secției UPU care, așa cum a precizat și Francisk Iulian Chiriac, Președinte CJ Brăila, vor fi finalizate în aceste zile.