Focar de infecție la Patiseria Panda din Brăila



La data de 8 ianuarie, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brăila a primit o reclamație din partea unui consumator care făcea referire la refuzul nejustificat al vânzătorului cunoscutei patiserii Panda, SC Olifdacom SRL Brăila, situată pe Strada 1 Decembrie 1918, colț cu Strada Plevna din Municipiul Brăila.  

Se pare că vânzătorul patiseriei Panda i-ar fi spus reclamantului să-i dea mărunt, că nu are să îi dea rest, dacă nu, poate să meargă în altă parte. În urma verificărilor, reclamaţia s-a dovedit a fi întemeiată. Totuși, pe lângă comportamentul incorect al operatorului economic față de consumator, comisarii CJPC au găsit în incinta patiseriei un focar de infecție.  

Depozitarea deșeurilor menajere în același spațiu cu depozitarea materiilor prime, rafturi cu zone de rugină, utilaje neigienizate, produse sub o altă marcă cu termenul de valabilitate expirat sunt doar câteva dintre neregulile constatate de către comisarii CJPC. 

Alte abateri constatate de echipa de control sunt:

  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu chedere deteriorate şi rafturi cu zone de rugină; 
  • utilizarea unor utilaje neigienizate existente în zona de fabricaţie, pătate şi cu zone de rugină; 
  • folosirea unor recipiente pentru colectarea deşeurilor menajere fără sistem de acţionare la pedală; 
  • utilizarea unor forme pentru coacerea produselor finite cu stratul protector deteriorat; 
  • folosirea pentru depozitarea diferitelor semipreparate a ambalajelor provenite de la alte materii prime utilizate deja în procesul tehnologic sau în ambalaje confecţionate din plastic nedestinat domeniului alimentar; 
  • existența, în spaţiile de producţie şi de depozitare, a unor calorifere neigienizate;  
  • utilizarea pentru dozarea materiilor prime şi auxiliare a caserolelor provenite de la alte produse finite utilizate; 
  • depozitarea necorespunzătoare, direct pe pardoseală, a recipientelor utilizate pentru dozarea materiilor prime; 
  • lipsa monitorizării parametrilor de microclimat pentru materiile prime refrigerate şi a dezinfecţiei ouălor utilizate; 
  • neafișarea menţiunii prin care consumatorii sunt informaţi, în mod complet şi corect, că o parte din produsulele finite „provin din produs congelat/decongelat” astfel încât aceştia să facă o alegere raţională în conformitate cu interesele lor. 

În urma constatării acestor nereguli, s-au aplicat următoarele sancțiuni: 

  • patru amenzi contravenționale în valoare totală de 15.000 lei; 
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor cu data limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită; 
  • oprirea definitivă de la utilizare şi scoaterea din circuitul consumului uman a circa 125 kg (în valoare de peste 1.000 lei) de materii prime nesigure, cu modificări organoleptice, folosite în cadrul procesului tehnologic de fabricaţie a diferitelor sortimente de patiserie;
  • oprirea temporară a fabricației produselor de patiserie până la remedierea deficiențelor constatate și intrarea în legalitate a operatorului economic. 

Se pare că operatorul economic Panda a luat inițiativă și s-a conformat imediat pentru a remedia deficiențele, astfel încât, la data de 10 ianuarie, după efectuarea controlului verificării măsurilor dispuse anterior, s-a constatat îndeplinirea acestora și, ca urmare, s-a ridicat măsura de oprire temporară a fabricației produselor de patiserie. 

Foto:
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila