Grupul Power Public Corporation (PPC) din Grecia a anunţat miercuri finalizarea tranzacţiei prin care a achiziţionat participaţiile deţinute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piaţa externă.
Potrivit unui comunicat al grupului, transmis AGERPRES, finalizarea tranzacţiei reprezintă un eveniment de referinţă pentru strategia de creştere a PPC, prin achiziţionarea unui portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile (deopotrivă finalizate şi în curs de dezvoltare), dar şi a operaţiunilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice din România.
În conformitate cu contractul de vânzare semnat în data de 9 martie 2023, PPC a plătit aproximativ 1,24 miliarde de euro, echivalentul unei valori a companiilor de aproximativ 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni).
PPC vrea să devină lider pe piaţa energiei curate în Europa de Sud-Est
„Obiectivul PPC este de a deveni lider pe piaţa energiei curate în Europa de Sud-Est, cu un plan de investiţii axat pe regenerabile. Achiziţia activităţilor Enel din România este alegerea ideală atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor. Vreau să mulţumesc tuturor echipelor care au contribuit la finalizarea cu succes a tranzacţiei. Astăzi, începem procesul de creştere şi transformare în România, motivaţi de dorinţa de a deveni cea mai importantă companie de energie din ţară”, a declarat Georgios Stassis, preşedinte şi CEO al PPC.
Citigroup Global Markets Europe AG, Goldman Sachs Bank Europe SE, HSBC Continental Europe, AXIA Ventures Group şi Euroxx Securities SA au acţionat în calitate de consultanţi financiari, iar Milbank LLP în calitate de consilier juridic al PPC în procesul de achiziţie.
Enel România este un jucător cheie pe piaţa de energie din România, lider în domeniul energiei regenerabile, cu o capacitate totală instalată de 600 MW şi cu încă 5 GW de proiecte în diferite stadii de dezvoltare. Din aceste motive, achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi planului său de dezvoltare în Europa de Sud-Est. Pe piaţa furnizării de energie electrică şi gaze, compania are peste 3,1 milioane de clienţi şi 81 de magazine în toată ţara. De asemenea, este operator al reţelei de distribuţie în 3 regiuni ale ţării, inclusiv în Bucureşti, acoperind aproximativ o treime din teritoriul României, cu peste 133.000 km de reţea, şi a instalat deja peste 1,4 milioane de contoare inteligente pentru clienţi rezidenţiali şi companii.