ROMATSA și-a dat acordul pentru delimitarea spațiului aerian al viitorului aeroport Galați – Brăila

S-a mai făcut un pas importnat pentru crearea hubului logistic pentru reconstrucția Ucrainei după ce se va încheia războiul, ROMATSA și-a dat acordul pentru delimitarea spațiului aerian al viitorului aeroport Galați – Brăila.

Noul obiectivul este inclus în Master Planul General de Transport al României şi va avea circa 250 de hectare la care se adaugă o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.

Aeroportul va include un terminal de pasageri cu o suprafață desfășurată de 28.500 de metri pătrați și un terminal cargo cu o suprafață aproximativă de 5.500 de metri pătrați. Pentru maximizarea eficienței, turnul de control va fi integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea nouă porți de îmbarcare. De asemenea, pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, similară cu cea a altor aeroporturi importante din România, precum cele din Otopeni, Constanța sau Timișoara.

„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu.

Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens. Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea oraşului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării.

Aeroportul va fi construit după un concept «verde», cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punct de vedere al costurilor şi cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România cu un spaţiu expoziţional în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale” a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Hub logistic regional destinat reconstrucției Ucrainei

După ce ROMATSA și-a dat acordul pentru delimitarea spațiului aerian al viitorului aeroport Galați – Brăila, s-a făcut un pas înainte la planurile de investiții pentru dezvoltarea unui hub logistic regional destinat reconstrucției Ucrainei, aeroportul și porturile dunărene din această zonă, promit să aducă beneficii semnificative în economia și dezvoltarea celor două județe, dar și a regiunilor învecinate.

Hub-ul logistic propus va juca un rol crucial în gestionarea ajutoarelor și asistenței venite din Europa pentru Ucraina, oferind o infrastructură esențială pentru stocarea și distribuția acestor ajutoare către destinațiile finale. Această activitate va aduce o serie de beneficii economice, inclusiv crearea de locuri de muncă, stimularea comerțului local și creșterea interesului pentru investiții în industria logistică și de transport din zonă.

Transformarea zonei Galați – Brăila într-un centru logistic și de afaceri atrăgător pentru companiile străine ar putea genera o creștere semnificativă a investițiilor străine directe în această regiune. O infrastructură robustă, combinată cu avantajele geografice ale zonei (aproape de granița cu Republica Moldova și Ucraina), poate să ofere facilități atractive pentru firmele internaționale care doresc să-și extindă operațiunile în Europa de Est.

Aceste investiții sunt esențiale mai ales pentru regiunile din estul României, care au avut adesea decalaje de dezvoltare în comparație cu alte zone ale țării. Prin creșterea infrastructurii și a capacității economice în Galați, Brăila și regiunea înconjurătoare, se poate sprijini în mod semnificativ revitalizarea economică și reducerea decalajelor de dezvoltare în întreaga zonă.

Foto: